مذهب علیه مذهب

خدایا!
"جامعه" ام را از بیماری تصوف و معنویت زدگی شفا بخش؛
تا به زندگی و واقعیت باز گردد.
                                          دکتر علی شریعتی

با هر مسلک و عقیده، حتی اگر لائیک هستیم،یاد مردی که از مذهبش بسیار گفت و نوشت اما آن را به کسی تحمیل نکرد-حتی به فرزندانش- با ماست.
اینروزها مجوز که نمی دهند هیچ، اجازه های هرساله را هم لغو می کنند! مراسم سالگرد دکتر شریعتی هم لغو شد، تا ببینیم کی درسش را و نامش را از کتابهای ادبیات دبیرستان خط می زنند.

تو در نماز عشق چه خواندی ؟
که سالهاست
بالای دار رفتی و این شحنه های پیر
از مرده ات هنوز
پرهیز می کنند...

۱۰ نظر:

نادان کل گفت...

باید این جور آدما ،بیشتر معرفی بشن،خیلی بیشتر...
من یکی ازین که بیشتر بیشتر در موردش بدونم خوشحال می شم.
راستی لطف کردن بلاگفاروهم فیلتر کردن.خسته نباشن.

حامد گفت...

هيچوقت يادم نميره كه يه روزي كسي كه براي آقايونا استاد اخلاق حساب ميشد (آيت الله م.)، به پامنبرياش ميگفت "روزي كه اسم خيابون شريعتي عوض شه من به همتون شيريني ميدم" و من حيرون بودم اونقدر ك نميتونستم گوشامو بگيرم كه نشنوم صداي فرياد كينه استاد اخلاق رو...
البته اون استاد اخلاق فوت كرد و خيابون شريعتي، شريعتي ماند (البته تا اين لحظه)

مریم مینایی گفت...

مخالف واقعی و دروغی زیاد داره، اما شخصیتش پتانسیل اینو داره که برای واقعی ترین و سرسخت ترین مخالفانش به شدت قابل احترام باشه.
می خواستم خیلی بیشتر بنویسم،در باره شناختی که ازش دارم،درباره اینکه اگر حالا بود کجای این جهان ایستاده بود،درباره میراثش،اما می دونستم که اگه بخواد یه متن بی طرف بشه خیلی زمان می بره و منم که...!

مریم مینایی گفت...

مطمئن باش حامد که الان هستند کسایی که به خون اون آیت الله تشنه اند و به خون همه آیت الله ها و اونام اگر اسم خیابون شریعتی عوض بشه شیرینی میدن!
ما همه جورشو دیدیم!!

حامد گفت...

بی مخاطب به روز شد مریم

محمّد گفت...

شریعتی اگر حالا بود، دور نمی بود، به قول احمد زید آبادی، بی شک امروزه از آزادی می گفت و لیبرال می شد. اما بی شک شریعتی تا امروز هم نمی ماند، همان ده سال اول انقلاب قربانی می شد.

آرتا گفت...

من راجع به این فرد چیزه زیادی نمی دونم ولی تنها چیزی که می دونم اینه که...کلمه ی ارزش این جا تو این زمان.زمان حال.هیچ کاربردی نداره...

آذین گفت...

...................................................................................................................... .

K گفت...

شمام تنبل شدید ها!

ناشناس گفت...

انتظار مطلبی هست مرا!
قاصدک !هان ؟!